Eerste dag(en) in Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Peijpers - WaarBenJij.nu Eerste dag(en) in Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Peijpers - WaarBenJij.nu

Eerste dag(en) in Lillehammer

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Januari 2014 | Noorwegen, Lillehammer

Hey allemaal,

Hier me eerste echte reisverslag. Zoals de meeste weten, die dit lezen, ben ik gister vertrokken naar het koude maar oh zo mooie Noorwegen.
Toen ik 2,5 jaar geleden begon met mijn studie, had ik nooit verwacht dat ik voor 5 maanden naar het buitenland zou gaan om te studeren. Maar daar zit ik dan, achter me laptop in mijn nieuwe kamer in Lillehammer.
Het was eventjes zwaar, maar toch heb ik heel wat lieve mensen achter gelaten in Nederland. Heel erg lief dat jullie er waren :)
Daarna was het toch echt tijd om in het vliegtuig te stappen en om 10.25 vertrokken Saskia en ik dan toch echt richting Oslo. De vlucht ging erg snel, voor we het wisten waren we alweer geland op een landingsbaan met sneeuw. Ondanks dat we veel sneeuw hadden verwacht, was mijn eerste reactie; Woow wat is het wit!! Al snel hadden we de koffers, dus moesten we nog een uur wachten op de trein, gelukkig hadden we nog een winkel gevonden waar alle Noren fanatiek drank aan het inslaan waren (deze winkel was natuurlijk Tax-free). We hebben ons meteen ingeburgerd door er zelf ook in de stappen, met een kar vol met bagage. Nadat we een boekje hadden gevonden met de hoeveelheden drank, hebben we onze slag nog eventjes snel geslagen. Ook deze informatie is leuk om door te geven aan de mensen die langs komen natuurlijk ;) Niet dat iedereen denkt dat we alcoholisten zijn, maar de drank is hier verre weg van goedkoop.
Met pijn en moeite zijn we de trein ingestapt met alle onze bagage. Toen begon de bijna 2 uur durende treinreis naar Lillehammer. Onderweg hebben we ontzettend veel sneeuw gezien en gigantische meren. Erg mooi om te zien, maar meer was er dan ook niet te zien. Geen auto's en geen mensen, alleen maar sneeeeeuw. Gedurende de treinreis keken we erg op naar het laatste stukje reizen naar onze kamers, want op dat moment moesten we toch echt gaan slepen met onze koffers door die mooie sneeuw. Met pijn en moeite hadden we onze koffers door de sneeuw gekregen, en vonden wij onze buddy die ons kwam ophalen op het station :)
Het laatste stukje van Lillehammer station zijn we met de bus gegaan naar het busstation van de school. Onze kamers zijn namelijk aan de overkant van de weg, erg mooi meegenomen! Ondanks dat we wat moeizaam de heuvel opkwamen met onze koffers, hadden we het dan toch eindelijk gevonden. Eindelijk alle spullen op de kamer kunnen dumpen. Vervolgens ging onze buddy nog snel even laten zien waar de supermarkt was, zodat we nog even wat avond eten konden kopen en alvast wat voor het ontbijt.
Het appartement is verder best oké. Een gedeelde keuken met 2 anderen meiden (een Noors meisje, en een Frans meisje wat vandaag, donderdag dus, hier ook nieuw is gekomen). Ik deel zelf me badkamer met het Noorse meisje, maar dat is verder ook allemaal wel prima!

Nu nog even een korte indruk van vandaag. Nadat ik meerdere keren wakker ben geworden, aangezien het toch wel erg wennen is in een nieuwe kamer op een vreemde plek, werd ik wakker met een heerlijk uitzicht. Aangezien ik op de 2e verdieping zit (tevens ook het hoogste) heb ik een leuk balkonnetje, waar op de rand een behoorlijk pakje sneeuw ligt, was het uitzicht echt super mooi.
Erg grappig is het ook, dat er hier rond 6:45 sneeuwwagens voorbij rijden. Ook al is het erg handig dat zij het sneeuw wegschuiven zodat er een beetje een wandelpad is, is het niet zo heel lekker als deze onder je raam voorbij rijdt ;)
Nadat we helemaal klaar waren voor vertrek zijn we richting het stadje gegaan om hier een beetje rond te kijken. Kijken wat er allemaal te vinden en te beleven was. Niet geheel verrassend was het ook hier heel erg wit, maar wel heel erg gezellig. Het zijn allemaal erg leuke en knusse huisjes, vooral met een laagje sneeuw op het dak ziet het er erg leuk uit. Nadat we weer wat boodschapjes hadden gedaan zijn we weer terug gegaan. Dit keer gingen we in mijn keukentje koken, aangezien Saskia het appartement schuin onder mij woont. Koken is hier overigens ook wel grappig, aangezien het eerst even goed kijken is hoe het fornuis werkt, ook die is wel een tikkeltje anders dan in Nederland haha.
Na het eten kwam al snel een nieuw kamergenootje binnen. Ook zij is een internationale student, en komt dus uit Frankrijk. Erg leuk om ook met een internationale student in het huis te zitten.
Daarna hebben we nog even de live stream aangezet op Wie is de mol? want ook dat gaan we hier gewoon verder volgen natuurlijk :)
Nadat ik nog heeeeeeel wat potjes heb gewonnen met pesten (het kaartspel natuurlijk) was het toch maar tijd voor deze eerste blog.

Behoorlijk stukje, maar de foto's volgen later! Ik begin nu toch echt behoorlijk moe te worden, aangezien het door de sneeuw banjeren toch wel wat energie kost. Zoals veel mensen van te voren zeiden; wat is het koud daar!! Het valt tot nu toe best mee, op een koude kin na van het dragen van een sjaal die onder gesneeuwd wordt valt het best mee. Dikke jas aan, thermo ondergoed en snowboots aan en weg is de kou :)

Ik hou jullie op de hoogte van me eerste ontmoetingen met de andere internationale studenten, mijn ''geweldige'' ski-kunsten en natuurlijk mijn eerste schooldagen, want daarvoor ben ik tenslotte hiervoor gekomen.

Tot snel!
Liefs Nicole

  • 17 Januari 2014 - 07:11

    Thea Peijpers:

    Hey meissie,

    Geweldig om dit te lezen. Op deze manier ben je toch dichtbij. Ik zal het ook aan je vader laten lezen. Kijk nu al uit naar de volgende.
    Dikke kus mam

  • 17 Januari 2014 - 10:32

    Stefan Peijpers:

    Hee Nicie!

    Goed om te lezen dat je eerste dagen daar goed bevallen in de sneeuw! Nu zijn we uiteraard nog benieuwd naar de foto's van de sneeuw, het sleetje rijden en je ski skills op de babypiste :)

    Heel veel plezier en geniet van elke dag, je maakt dit maar een keer mee!:)

    Kus,

    Stefan

  • 17 Januari 2014 - 15:34

    Karin Groote:

    Hoi, Nicole

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. Alles zal nog wel vreemd zijn. En is het noorse gebrabbel een beetje te verstaan?? Zal wel niet , maar zal vast leuk zijn om te horen. Ik kon deze site al, leuk om je op deze manier te volgen. En ga dat ook zeker doen.

    Tot schrijfs

    Karin xxx

  • 17 Januari 2014 - 22:06

    Jacquelien:

    Hoi liefje,

    Wat leuk om gelijk al op zo'n mooi reisverslag getracteerd te worden. Ik zag het mooie landschap helemaal voor me! Ik hoop op nog veel meer verslagen van je grote avontuur. Zo kan je ons mee laten genieten!

    Veel liefs,

    Jacquelien

  • 18 Januari 2014 - 00:02

    Nathalie:

    Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar foto's...
    Leuk verslag Nic!

  • 18 Januari 2014 - 18:49

    Diana:

    He Nicole.

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt in Lillehamer. Nog ff en dan ben je wel gewend aan die sneeuwwagen vroeg in de ochtend hahaha. Ik wens je verder een hele leuke periode daar toe en hoop veel van je blogs te mogen lezen en de foto;s te mogen bewonderen.

    Groetjes Diana

  • 19 Januari 2014 - 00:43

    Margret (Bot):

    Hoi Nicole, wat spannend allemaal, ik hoop dat je een fantastische tijd tegemoet ga, je zult over 5 maanden een ervaren ski ster zijn.
    Groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 7497

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Study Abroad Noorwegen

Landen bezocht: